Böcker etc. har kommit till för att hålla några bokcirkelvänner informerade om varandras sommarläsning. De flesta av oss är svensklärare på gymnasiet och högstadiet men det finns även andra yrken representerade.

lördag 24 juli 2010

Mord och död

Nu var det längesedan som jag skrev något här. Jag har läst "Svart stig" "Midvinter blod" och nu läser jag "Hanteringen av odöda". Hur kunde mitt val av böcker bli så mörkt och deprimerande? Svår fråga..Kan kanske berott på en tvärvändning ifrån Keyes mer lättsmälta litteratur.

Svart stig av Åsa Larsson kommer jag knappt ihåg. Tyckte inte om den, kom in i den i slutet...Har fått 2,3,4 i betyg av andra läsare. Ingen bok jag rekommenderar, men smaken är som baken...

Midvinterblod av Mons K Spännande och lätt att följa med i karaktärernas liv. Tycker den var riktigt otäck!!!

Hanteringen av odöda J. Ajvide L.
Riktigt bra. Min bästa bok denna sommaren. Salvador Dali surrealistisk. Har man fantasi och tycker om att läsa awkward things så är detta rätta valet.

Be good!

2 kommentarer:

  1. Gillade också Hanteringen av odöda men min Ajvide-favorit är helt klart Människohamn.

    SvaraRadera
  2. Ja och nu har jag ca 50-70 s kvar och orkar inte läsa vidare...kommer tvinga mig själv...

    SvaraRadera