Böcker etc. har kommit till för att hålla några bokcirkelvänner informerade om varandras sommarläsning. De flesta av oss är svensklärare på gymnasiet och högstadiet men det finns även andra yrken representerade.

måndag 5 juli 2010

3 böcker

Nu är jag helt klar med En förtjusande man. Den får 3 aaa ;). Jag skriver inget mer om boken. Jag noterade en gravid kvinna som satt och läste den på tåget och då log lite för mig själv...

Nu har jag läst Mordbyn! Äntligen! I bokcirkeln har de flesta redan läst den och den var omtyckt, så jag gav den en chans till. Min favoritrecensent Magnus Utvik (Själv författare till en riktigt bra bok...) hade gett Mordbyn 5 av 5. Jag tycker att boken är oerhört bra skriven. Det märks att det är en författare med nerv och känsla som har skrivit den. Riktigt laddad stämning...Huuuuu

Svart stig. Åsa Larsson.
Har läst solstorm och Det blod som spillts som kom ut 2003, 2004. Nu sitter jag med Svart stig och har redan fastnat! Härligt. Mord och utredningar är en bra kombo tycker jag. Bra när man kan följa karaktärerna i flera böcker om man gillar dem!

Är lite trött i huvudet och orkar inte skriva några djuplodande vackra stiliga meningar...

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade Mordbyn när allt kom omkring! Svart stig, är det den som har kopplingar till andra världskriget? I så fall tyckte jag den var en riktigt bra deckare. Du får återkomma med recension när du läst klart!

    SvaraRadera