Böcker etc. har kommit till för att hålla några bokcirkelvänner informerade om varandras sommarläsning. De flesta av oss är svensklärare på gymnasiet och högstadiet men det finns även andra yrken representerade.

tisdag 15 juni 2010

Mot bättre vetande...

På arbetslagets kulturtripp till Stockholm igår (vi besökte Fotografiska muséet och hade en mycket trevlig dag) "råkade" jag köpa med mig en trave pocketböcker hem. "Tag 4 betala för 3" är farligt! Särskilt som det redan finns en hel del i att-läsa-högen... Men är det sommar och semester så är det! Den här bloggen stimulerar ju också till lust att läsa. Ska bli kul att summera sen och se hur mycket man läst under sommaren.

7 kommentarer:

  1. Vad blev det för böcker då? Nyfiken :)

    SvaraRadera
  2. Spännande! :) Skoj att få se här vad ni läser!

    Finns det någon möjlighet att få vara med och skriva?
    /Jeanette

    SvaraRadera
  3. Jag köpte bl a Flickan från ovan som jag började läsa på tåget hem och har haft svårt att slita mig från sedan dess, Tjuvarnas stad (visst har någon pratat om den på en bokcirkelträff?) och två böcker på engelska: Easter Parade av Richard Yates (som skrev Revolutionary Road) och Picture Perfect av Jodie Picoult.Får återkomma med recensioner!

    SvaraRadera
  4. Wow hög ribba där :) tar en facebookpaus nästa vecka o läser...

    SvaraRadera
  5. Hej Marie! Det verkar som du har hittat bra böcker, kul att det fanns på engelska också i 4 för 3 erbjudandet. Ser fram mot att läsa om vad du tycker om dem :)

    SvaraRadera
  6. Hmm, ja, nu återstår ju bara att se hur mycket jag hinner läsa i verkligheten också... De engelska böckerna köpte jag på Pocketshop så de var inte med i "4 för 3". De har lite större sortiment, men det är ju inte ofta man är på en Centralstation, så det var bäst att passa på. ;)

    SvaraRadera
  7. "Tjuvarnas stad" har jag läst och tyckt om! En riktig äventyrsberättelse som jag tror att en hel del gymnasieelever skulle gilla bara de fick hjälp att hitta boken.

    SvaraRadera