Böcker etc. har kommit till för att hålla några bokcirkelvänner informerade om varandras sommarläsning. De flesta av oss är svensklärare på gymnasiet och högstadiet men det finns även andra yrken representerade.

tisdag 15 juni 2010

Kom igen Lena

Oj vilken tid det tog att bara skapa ett Googlekonto för mig men nu är jag igång. Iphonen i sommarstugan med Marian Keyes. Där lägger jag ribban... Jag lider av grava koncentrationssvårigheter och det tar dagar för mig att komma in i en bok. Har satt mig ute i sommarstugan trots att det är lite kallt och ska ge "En förtjusande man" ett försök. Hittills har jag läst ca 65 sidor så vad kan jag hittills säga? Egentligen inget.. M Keyes kör på med sin vanliga melodi. Olycklig kärlek, lyx och flärd, kvinnor som tänker lika högt som skådisarna i Days of our lifes. Ah ibland lockar Vickans stundande bröllop mer eller någon tråkig VM match där inget händer på 90 min. Kan säga att boken liknar övriga Keyes böcker men jag hoppas att "matchen" kommer igång ordentligt annars riskerar jag att fastna i Sex and the city boxen.

1 kommentar: