Böcker etc. har kommit till för att hålla några bokcirkelvänner informerade om varandras sommarläsning. De flesta av oss är svensklärare på gymnasiet och högstadiet men det finns även andra yrken representerade.

lördag 12 juni 2010

Det blev en blogg

På allmän begäran är den nu här: Böcker etc. eller sommarbokbloggen. På sista bokcirkeln innan sommarlovet så kom idén om en sommarblogg upp, jag råkade nämna detta på facebook och sedan var det kört :) Hoppas nu att ni utnyttjar tillfället att skriva om vad ni läser i sommar.

Jag har ju själv skrivit på facebook att jag ska läsa minst två böcker i veckan under lovet och skulle jag, mot förmodan, lyckas med det så kommer jag att vara väldigt aktiv här.

2 kommentarer:

  1. Kul att du verkställde idén! Jag håller på med tegelstenen Blonde av Joyce Carol Oates, men får väl läsa annat vid sidan om (eller läsa dag och natt) om det ska bli några inlägg från mig innan sommaren gått alltför långt...

    SvaraRadera
  2. Haha, jobba på Marie. Den är verkligen värd det! Tror det är en av de bästa böcker jag läst.

    SvaraRadera