Böcker etc. har kommit till för att hålla några bokcirkelvänner informerade om varandras sommarläsning. De flesta av oss är svensklärare på gymnasiet och högstadiet men det finns även andra yrken representerade.

torsdag 5 augusti 2010

Tidningar och DVD boxar

Jag ville bara säga att jag blandar upp mitt bokläsande med diverse modetidningar. Alltså allt ifrån billiga magasin som Chic till ja vadå? Vet inte..De är inte så dyra någon av dessa små magasin, men det gör mig mycket gladare och sugen på att läsa om lite mode i böcker.

Läser just nu Elsas mode. Sophie Fahrman har skrivit den och hon är även redaktör för bilagan Sophies mode. Boken handlar om en 21 årig tjej som testar livet i Sthlm och som vill vara med på fester och på Stureplan. Min lillasyster läste boken innan mig och tyckte den var rolig. Min syster Kristina är 22 år. Kan ju vara ett tips för oss lärare som har elever som bloggar och kanske drömmer om ett L.A liv eller om att få vara känd.

Har fastnat för Mad Men också. Har köpt 2 säsonger på Dvdbox och har sett att den 3 säsongen finns ute. (Åhlens säljer den). Modet där är riktigt inspirerande. Jag hoppas att vi snart får se lite tjusigt 50 tals mode ute på stan...

Kram från lilla mig. Carro

2 kommentarer:

  1. Mad Men är underbar! Älskar tragiken och att alla är mer eller mindre olyckliga. Och det är så härligt att se hur de är lyckligt ovetande om miljöförstöring och dylikt. Har du sett avsnittet när familjen Draper är på utflykt och bara lämnar allt skräp på marken? Man förfasas och fascineras när Don helt obekymrat slänger iväg en glasflaska över axeln i samma scen. Vilka tider =D Kan tipsa om att säsong 1 och 2 finns på cdon.com för bara 99:- styck. (Du har ju den Carro, men om någon annan är sugen)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du kommenterade mad man Johanna :) jag tycker Don är riktigt snygg, Peggy är ju för komisk, Dons lilla fru som går hos psykologen, coola Joan osv. Jag är fast!!! Har inte sett picknick avsnittet!! Att röka verkade ju mer regel än undantag... Och grabbarna som alltid hänger och pladdrar på kontoret... Måste ses alltså!!!! Gud va bra mad men är..

    SvaraRadera